5. nädal

Näe võrgus hea välja.


Täna on praktiliselt võimatu ette kujutada elu ilma sotsiaalvõrgustike ja messenger'ideta. Kuna neis on peamine suhtlusviis kirjavahetus, on vigadeta kirjutamine (grammatikareegleid järgides) väga oluline oskus, mida mõnedel inimestel kahjuks pole, või nad lihtsalt seda ignoreerivad, sest 'they just don't care'. Minu jaoks on korrektne kirjutamine alati olnud päris oluline, nii et isegi lähedaste inimestega kirjavahetuses järgin õigekirjutusreegleid. Kahjuks ei tee kõik sama.

Ma kuulen sageli inimestelt argumenti, et mis mõte on grammatikareegleid järgida, pole mina koolis ju. Osaliselt võin sellega nõustuda, sest kui inimesed lihtsalt suhtlevad sõpradega sotsiaalvõrgustikus, aga mitte ärimeili kirjutavad, ei pea nad järgima absoluutselt kõiki kirjavahemärkide ja õigekirja reegleid. Püüan siiski alati vigadeta kirjutada, isegi kui see on ainult isiklik kirjavahetus. Niimoodi treenin ennast, et grammatikat aegamööda mitte unustada. Pean tunnistama, et sellegipoolest ei pane ma vahel komasid, et aega kokku hoida ja sõnumi võimalikult kiiresti saata. Samuti arvan, et internetis pole nii tähtis alustada lauseid suure algustähega.

Eriti tihti näen, et inimesed ei pane komasid, mis teeb nende sõnumid loetamatuks. Mõned kuritarvitavad emotikone, pannes iga lause peale mitu tükki järjest. Ka saadavad paljud kümmet 1-2 sõnalist sõnumit, selle asemel, et kirjutada üks terve lause. Veel üks lõbus näide: minu ema oli kaua e-kirju caps lock'iga kirjutanud. Pidin talle selgitama, et seda peetakse halvaks netiketiks, et ei tasu niipidi kirjutada. Tema vastas, et sellist teksti on mugavam lugeda ja paremini näha... Õnneks loobus ta aja jooksul sellest kummalisest harjumusest.

Kokkuvõttes, mulle tundub, et kirjaoskus internetis on äärmiselt oluline. Sõltuvalt inimese suhtlusviisist tekib teistel mulje. Näe võrgus hea välja!

Comments

Popular posts from this blog

6. nädal

7. nädal

9. nädal