3. nädal

Uue meedia mõju traditsioonilisele.


Ülemaailmne võrgustik mängib olulist rolli igasuguse sisu kujundamisel. Koos traditsioonilise massimeediaga kerkivad teabe hankimisel esile võrgutehnoloogiad. Võrgutehnoloogiad ja -ressursid on ühendatud tohutuks niinimetatud "uue meedia" rühmaks, mis hõlmab mitte ainult internetis leiduvaid teabesaite, vaid ka video hostinguid, sotsiaalvõrgustikke, ajaveebe jm.


Täna on uus meedia tähelepanu keskpunktis. Ühest küljest eksisteerib arvamus, et mõne aja pärast uus meedia täielikult asendab traditsioonilise meedia, kuna tänapäeval nõudlus tekib ainult internetiressursside vastu.

Teisest küljest on nende kahe meediaploki vahel juba aktiivne suhtlus olemas. Traditsioonilised rändavad lisakuulujaskonna saamiseks internetiruumi, dubleerides seal oma põhisisu. Samas on uus meedia televisiooni, raadio ja ajalehtede jaoks ühiskondlikult olulise teabe hea allikas.

Traditsioonilise meedia kuju, funktsioonid ja tööpõhimõtted hakkasid uue meedia survel kiiresti muutuma. Teabemonopoli kadumine keskkonnas, kus igal inimesel on võimalus oma sisu luua ja levitada, sunnib traditsioonilist meediat aktiivselt üle minema kaasaegsetele tehnoloogiatele.


Niisiis toimubki traditsioonilise meedia võimaluste laienemine. Kuid samal ajal hakkavad “rahvaajakirjanikud” meediaprotsessi astuma. See viib ajakirjanduse žanrite, keele ja stiili ümberkujundamisele ning aitab kaasa moonutatud või otseselt valeinformatsiooni levitamisele, mis toob kaasa usalduse vähenemist kaasaegse ajakirjanduse vastu ja selle professionaalse taseme langust.

Comments

Popular posts from this blog

6. nädal

7. nädal

9. nädal